Wednesday, June 12, 2013

Father's day and my dad... / Fête des pères et mon père / Festa del papà e il mio, di padre

My dad is not perfect, he never calls, he has troubles to make his mind out to come to see her grandchildren (yes yes...) and sometimes he can drive me crazy even if I'm almost 40 (yes yes....)
BUT
My dad was there when I didn't had anyone else, I use to say he save me
we can understand each other with a blink in the eyes
He's a painter, He didn't had big luck until now BUT he never stopped to do what He had to do despite everything else.
This is my dad and these are new little family paintings which I did create also for father's day
;-)

Albano Donato 04/2013
"Dancing family of three in orange" 20x20 06/2013







"Surrounded by love" 20x20 06/2013




************************************************** 
Mon père n'est pas parfait, il n'appelle jamais, il a du mal à sortir de son trou même pour venir voir ses petits-enfants (oui oui ...) et parfois il peut me rendre folle, même si je suis près des 40 (oui oui .. ..)
MAIS
Mon père était là quand je n'avais personne d'autre, j'ai l'habitude  de dire qu'il m'a tout de même un peu sauvée , nous pouvons nous comprendre avec un clin d'œil ...Il est peintre aussi , il n'a pas eu grand chance jusqu'à maintenant, mais il n'a jamais cessé de faire ce qu'il avait à faire en dépit de tout le reste.
Lui c'est mon père et ce-ci sont de nouveaux petits tableaux de famille que j'ai aussi crée pour la fête des pères
;-)


**************************************************  
Mio padre non è perfetto, non mi chiama mai, non lascia la sua tana neppure per venire a vedere i suoi nipoti (sì , si...) e, talvolta, può farmi impazzire, anche se io quasi 40 anni (sì, si ....)
MA
Mio padre era lì quando avevo nessun altro, dico sempre che ljui mi ha un po' salvato, possiamo capirci con uno sguardo ... E' pittore, non ha avuto molta fortuna fino ad ora, ma non ha mai smesso di fare quello che doveva fare, nonostante tutto.


Lui è mio padre, e quali sono i nuovi piccoli quadri di famiglia che ho creato anche per la festa del papà
;-)





2 comments:

  1. Lovely portrait of your dad. I love your work.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Nelly! :-)
      If you wish to join I'm doing a giveaway on my fb page here : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=361204030647452&set=a.145867918847732.22537.145862898848234&type=1&theater
      I'm going to write a post by the week end ;-)
      Gioia

      Delete