Saturday, December 15, 2012

14/12/2012 The 365 ACEOs project / Projet : 365 jours avec un ACEO

Hi again!

Today I double post (didn't write much this week, the 365 ACEOs project kept me really on the edge).
I wanted introduce you the today's ACEO for 14/12/2012 which is called "The hearth lollypops bouquet"
I like the many possibility and colors that flowers and trees can offer which is way they became one of my topic this year.
This ACEO can be define an impasto technique which consists in very thick paint (acrylic in this case) that gaves a relief on the paper. Of course because the size and the support i didn't treat the same as if it was a canvans, I could add much more! ;-)
I just came painting flowers without a previous draws I didn't really planned that, I prepared the background and just paint over once it was dryed (acrylic are greeat if you wanna work fast!).
These are kind of fantasy flowers that reminds me lollypops which I already painted in bigger as you can check on my etsy shop, and the hearth is one of my theme as well, I really like this figure standing alone, I never used yet included in a painting with another subject.
Enjoy!


Hello à nouveau! Je double le post car cette semaine je n'ai pas écrit beaucoup, démarrer mon projet 365 jours avec un ACEO m'a tenu bien occupée!
Je voudrais vous présenter l'ACEO d’aujourd’hui dont le titre c'est "The hearth lollypops bouquet" (le cœur des soucettes bouquet ....traduit ça fais toute de suite un peu plus bizarre! ;-)  )
J'aime les possibilités sans fin qui offrent des sujets comme les fleurs et les arbres en terme de couleurs par exemple, je crois c'est une des raisons pour la quelle cette année j'ai commencée aussi a peindre ces sujets.
Ce ACEO est fait avec la technique de "l'mpasto" en gros les effet sont crée avec une couche de peinture plutôt épaisse dans ce cas en utilisant un pinceau. Comme le support c'est du papier et vu la taille je suis allée mollo avec les couches, sur une toile on peut faire beaucoup plus ! ;-)
J'ai juste peinte mes fleurs sans un dessin une fois le fond prêt, les acrylique sont super fort pour ça!
Ce types de fleurs sucettes et de bouquet bizarre je n'ai d'autres versions sur ma boutique etsy ,
au plaisir! ;-)


No comments:

Post a Comment