Sunday, February 3, 2013

Another collage and few news / Un autre collage et quelque nouvelle

I've been  reallyyyyyyyyyyy busy on few things that toke me more time that I tought.
One of this project is about me having licensing contract about few (new) artworks that you can see in my shop such as the "Damoiselles series" and the "Four seasons series".
This is the hard artist's life...you work hard on your artwork, you put of course your soul in it but you never know if you're going to make a leaving about it.
January has been good anyway, I already had to licensing contract which I hope I'll be advertising soon here on the blog as well.
One is with a little dutch company  "borstgevoed" for postcards of 5 of my motherhood paintings and another one is my "Doula" painting here (original has been sold in 2011) that will be a cover on a limited edition book on midwife for an italian (for once ;-)) publishing company.

Doula - oil on canvans - 2011



So, aaaaaaaaaaaaaall good ;-)
And the ACEOs' project of course always on, here a new collage of the last six artworks, from the lef.


Also trying to skip as much as possible cold,flue and stuff like that from the kids....half success I must say, that's the season I guess. As my first aceo above says : "Spring will come"!

********************************************************************************

 J'ai été trééééééééééééés occupée sur un projet artistique qui m'as pris plus de temps de ce que j'avais prévu. Au fait je recherche à avoir des contrats de pour reproduire mes œuvres sur des objets (licensing en anglais). Voilà dans ma boutique quelques un des mes derniers travaux à ce propos, deux nouvelels collections "Damoiselles" et "Les quatre saisons".
Ça fais partie de la vite de l'artiste travailler dur sur quelque chose eu vous mettez bien votre âme  mais vous ne savez jamais si ça marchera pour vous faire manger (en gors ;-))
Janvier a été un bon mois de toute façon, j'ai déjà eu deux contrats dont j’espère parler un peu plus sur le blog bien tôt! 

Le premier c'est avec une petite compagnie hollandaise "borstgevoed" pour faire des cartes à partir de 5 de mes peintures de maternage et un autre c'est mon tableau "Doula" (l'original a été vendu en 2011) qui sera sur la couverture d'un livre en édition limitée sur les sage-femmes pour un maison d'édition italienne (pour une fois;-) ).
Donc, restons positifs , c'est tout bon !
Et le projet des 365 jours avec un aceo est , bien sur , toujours en cours.

Voilà à partir de gauche les 6 derniers.

Au passage j'essaye aussi d' éviter de tomber malade entre les gastros, les grippes, les rhumes etc....(merci mes enfants! ;-)) mais bon...ce n'est pas tout a fait gagné! Comme le dit mon ACEO du 28/01 «Le printemps viendra"!


28/01/2013 "Spring will come"
29/01/2013 "Feeling safe"
30/01/2013 "Red tulips in the snow"
31/01/2013 "Waiting in a rainbow"
01/02/2013 "Dryad in the leaves"
02/02/2013 "Pot de fleurs" (Flowerpot)




No comments:

Post a Comment