Sunday, December 23, 2012

23/12/2012 "Six Tulips and half" from The 365 ACEOs project / Projet : 365 jours avec un ACEO

Hi!

I love tulips, they are between my favourite flowers (with poppies and sunflowers).
They're strong, fierce and plenty of colors, and even someone like myself not so much into gardening is able to grown them and enjoy them ;-)
They also remind me about Denmark where I spent 4 years (two of my children are born there) because there were lots of them in the botanic garden (to visit in Copenhagen!) and they're not afraid of cold wheather.
So my today's aceo is on them. I already paint some big tulips as well and I can feel that neither these won't be the last one. One of the tulips has been cut of from the wind ;-)

***********************************************************************************

Hello!
J'aime les tulipes, ils sont parmi mes fleurs préférés (avec les coquelicot et les tournesols)
Ils sont résistent, costauds, fiers et avec beaucoup de couleurs et même quelqu'un comme moi qui n'as pas exactement le pouce vert  peut le faire pousser et les admirer ;-)
Ils me rappellent aussi du Danemark eu j'ai vécue pendant 4 ans (deux de mes enfants sont nés là bas) car il n'y avais beaucoup dans le jardins botanique (à visiter à Copenhague) et ils sont des fleurs qui n'ont pas trop peur du froid.
Voilà pourquoi mon aceo d'aujourd'hui c'est sur les tulipes. je n'ai déjà peint des grands des tulipes et je pense que ces "petits" ne vont pas être les derniers non plus.
Vous remarquerez que un des tulipes a était coupé....par le vent ;-)

Six tulips and half - ACEO - 23/12/2012





No comments:

Post a Comment